Úspešné uvedenie nového zdravotníckeho zariadenia do povedomia regiónu

Zora Kováčová
Vedúca pobočky, manažér printovej a online inzercie

#

V tomto článku sa pozrieme na úspešný príbeh ortopedickej ambulancie Trauma Clinic, ktorá na jar 2024 otvorila svoje dvere v Častej. Napriek kvalitným službám sa stretla s výzvou, ako získať viditeľnosť v presýtenom prostredí. Spoluprácou s regionálnymi reklamnými novinami sa jej podarilo získať dôveru obyvateľov Pezinka a Senca. Analyzujeme, ako správne komunikačné stratégie pomohli klinike stať sa pilierom ortopedickej starostlivosti v regióne.

Na jar 2024 ortopedická ambulancia Trauma Clinic pod vedením MUDr. Vladimíra Vozára otvorila svoje dvere v obci Častá. Nová ambulancia sa nachádzala v srdci regiónu, no jej prítomnosť bola ešte neviditeľná. Trauma Clinic čelila výzve: Ako v prostredí plnom informácií dosiahnuť, aby si ju ľudia všimli a získali dôveru? Odpoveďou bola spolupráca s regionálnymi reklamnými novinami, ktoré pomohli kliniku "zasadiť do mysle" obyvateľov Pezinka a Senca ako nový pilier ortopedickej starostlivosti. Tento prípad štúdie ukazuje, ako správne zvolený komunikačný kanál a forma dokážu rozozvučať zvony pozornosti a naštartovať podnikanie.


Cieľ kampane

Cieľom bolo prilákať pacientov z regiónov Pezinok a Senec a súčasne vybudovať dôveru k novootvorenému zdravotníckemu zariadeniu. Klient potreboval ukázať, že Trauma Clinic nie je len ďalšia ambulancia, ale miesto, kde sa odborná starostlivosť snúbi s porozumením a osobným prístupom. Úlohou bolo nájsť spôsob, ako tento odkaz doručiť ľuďom, ktorí často potrebujú viac než len technické riešenia – potrebujú cítiť, že sú v dobrých rukách.

Riešenie

Mnohí by siahli po tradičnej forme propagácie – jednoduchý produktový inzerát. My sme sa však rozhodli urobiť niečo iné. Namiesto toho, aby sme len “zaklopali na dvere”, sme sa rozhodli vytvoriť skutočný rozhovor medzi klinikou a miestnymi obyvateľmi. Zvolili sme imidžový inzerát na polstrany novín, ktorý bol doplnený o rozhovor s MUDr. Vozárom na aktuálne ortopedické témy. Tento krok nebol len reklamou, bol to vstup do života čitateľov a ponuka hodnôt, ktoré presahovali bežné očakávania.


Rozhovor ako most dôvery: 

Rozhovor viedol ľudí k zamysleniu nad vlastným zdravím a potrebami. Poskytoval užitočné informácie, čím Trauma Clinic nadviazala priamy dialóg s miestnymi obyvateľmi.


Imidžový inzerát ako vizuálna kotva: 

Graficky atraktívny inzerát vynikol medzi reklamami, pričom elegantne kombinoval vizuálnu komunikáciu a imidž odbornosti.



Priebeh kampane

Šesť týždňov kampane prebiehalo v jarných mesiacoch, pričom každý týždeň sa Trauma Clinic objavila v regionálnych novinách s kombináciou imidžového inzerátu a rozhovoru s MUDr. Vozárom. Kampaň fungovala ako neustále pripomínanie – s každou edíciou novín bola klinika opäť v centre pozornosti čitateľov, čo napomohlo budovať hlbší vzťah s komunitou.


Výsledky kampane

Výsledky kampane prekonali všetky očakávania. Pacienti si rýchlo všimli novú ambulanciu a začali ju navštevovať v nepretržitom prúde. Už po prvých dvoch týždňoch sa čakárne plnili a ich obsadenosť neustále rástla.  „Spočiatku som nevedel, čo od takejto kampane očakávať, ale výsledky boli nad moje očakávania. Pacienti prichádzali jeden za druhým a mnohí z nich mi priamo povedali, že sa o nás dozvedeli práve z rozhovorov v novinách. Tie informácie o ortopédii a osobný prístup, ktorý z nich cítili, im dali pocit, že sme klinika, ktorá im naozaj rozumie. To je pre mňa to najdôležitejšie – budovať dôveru,“ uviedol MUDr. Vladimíra Vozár:

Úspech kampane bol natoľko výrazný, že Trauma Clinic rozšírila svoju inzerciu aj do ďalších okresov, konkrétne Trnavy a Malaciek. Rozhodnutie pokračovať v kampani v ďalších regiónoch jasne ukazuje, že tento prístup bol nielen efektívny, ale priniesol dlhodobé výsledky.


Poučenie

Tento prípad ilustruje, že pri správnom zvolení komunikačného kanála a formy obsahu dokážeme vytvoriť nielen dočasný záujem, ale aj dlhodobý vzťah s cieľovou skupinou. Trauma Clinic je príkladom toho, že imidžový inzerát v kombinácii s odborným rozhovorom nielen prilákal pacientov, ale aj budoval pocit dôvery a profesionality.

                   

Záver

Kampaň Trauma Clinic jednoznačne ukazuje, že aj regionálne médiá, teda noviny zamerané na reklamu a propagáciu firiem, môžu byť mimoriadne efektívnym prostriedkom na vybudovanie povedomia a naštartovanie podnikania. Regionálne reklamné noviny sa v tomto prípade stali kľúčovým komunikačným kanálom, ktorý umožnil klientovi vytvoriť spojenie s miestnou komunitou. Kombinácia imidžového inzerátu a rozhovoru poskytla klinike nielen viditeľnosť, ale aj autoritu a dôveru, ktoré sú pre zdravotnícke zariadenie kľúčové.


Aj po úspešnom skončení kampane sa však Trauma Clinic naďalej pripomína čitateľom jednoduchým inzerátom s dôležitými kontaktmi, čím si udržiava svoju viditeľnosť medzi ľuďmi. Pacienti si tak postupne zvykajú, že ak potrebujú rýchly kontakt na odborníka z oblasti ortopédie, vždy ho nájdu v regionálnych reklamných novinách ako Senecko, Pezinsko, Malacko či Trnavsko. Tento neustály kontakt s publikom zabezpečuje, že Trauma Clinic zostáva prvou voľbou pri riešení ortopedických problémov.


Ako ukazuje príklad Trauma Clinic, správna stratégia môže byť tým rozhodujúcim krokom, ktorý podnikaniu otvorí dvere k úspechu, a to nielen v krátkodobom horizonte, ale aj pri budovaní dlhodobej dôvery a vzťahu s klientmi.


Čo hovoria pacienti o TRAUMA CLINIC?


Peter (22 rokov), futbalista

„Počas zápasu som si škaredo zranil koleno – dotrhal som si väzy. Najprv som dúfal, že to zvládnem len s rehabilitáciou, ale stav sa stále zhoršoval. Nakoniec ma MUDr. Vozár musel operovať. Bol to pre mňa náročný krok, no vďaka jeho prístupu a následnej starostlivosti som sa postupne vrátil k tréningom. Dnes už behám bez obmedzení a môžem opäť hrať futbal, čo som si najprv ani nevedel predstaviť.“


Martina (37 rokov), manažérka

„V práci stále sedím – v aute alebo v kancelárii, bolesť v krížoch mi postupne brala energiu. Skúšala som masáže, všeličo, nič nezaberalo.  Po návšteve u MUDr. Vozára v Trauma Clinic sa veci začali meniť. Dal mi dobré rady, ukázal cviky a postupne sme to začali riešiť a teraz sa cítim oveľa lepšie. Konečne môžem znovu fungovať takmer naplno.“


Jozef (50 rokov), murár

„Celý život robím po stavbách. Ramená ma boleli roky, viete, ako to je u murárov, dennodenne ťažká robota. Až som raz už nevedel poriadne nič robiť. Potom som čítal o MUDr. Vozárovi článok v Pezinsku, tak som k nemu zašiel. Pomohol. Rameno mám pohyblivejšie a bolesť takmer zmizla.“


4. Anna (70 rokov), dôchodkyňa

„Trápil ma bedrový kĺb. Chodenie už bolo pre mňa ako nočná mora. Schody? To vôbec. Potom mi suseda povedala o novom doktorovi v Častej, tak ma dcéra objednala. A viete čo? MUDr. Vozár mi to zoperoval, zlaté ručičky má pán doktor, už môžem zase chodiť bez bolesti aj k susede na kávu."