Ako poraziť korona krízu v podnikaní

REGIONPRESS

#sutaz
#kriza

Každá kríza sa raz skončí. Svet po nej bude vyzerať inak. Aj Vaše podnikanie bude iné. Bude presne také, ako ho Vy zmeníte.

Ak budeme bojovať nielen opatreniami na ochranu zdravia, ale aj na podporu ekonomiky, vírus časom porazíme aj v ekonomike. Ak sa mu však poddáme, prestaneme nakupovať a predávať, vírus možno porazíme zdravotne, ale ekonomicky porazí on nás.  Urobme preto všetci maximum pre rýchly návrat ekonomiky do normálu!

Zamysleli sme sa, ako asi vyzerá podnikateľ, ktorý zvládol úspešne súčasnú krízu. V REGIONPRESSe už vyše 20 rokov veľmi úzko spolupracujeme s malými a strednými firmami a poznáme tisícky ich príbehov. Aj naše podnikanie je v súčasnosti veľmi tvrdo zasiahnuté. Rastieme aj padáme s našimi klientami – malými a strednými firmami vo všetkých kútoch Slovenska. Preto sme pripravili 10 bodov, ktorými sa podľa nás líšia tí, čo aktuálnu krízu porazia od tých, ktorí budú na strane porazených.

Čo teda podľa nás robia tí, ktorí vyšli z krízy posilnení?

1. Obmedzujú sledovanie správ a sociálnych sietí

Nekonečné počúvanie toho, čo nám hrozí, nás nezachráni. Vyhraďte si krátky čas, kedy skontrolujete relevantné zdroje, aby Vám neušli dôležité informácie. A do práce!

2. Postarajú sa o zdravie zamestnancov

Chorý zamestnanec Vám nepomôže a ten, čo je v karanténe, iba obmedzene. Ako to v niečom preháňať, tak v hygiene a ochrane Vašich ľudí. Okrem toho pravidelne kontrolujte zdravotný stav ľudí nielen vo vašej firme, ale pýtajte sa ich denne aj na blízkych, s ktorými prišli do kontaktu.

3. Vytvárajú alternatívy

Viacerí podnikatelia po zatvorení predajní dodávajú tovar cez kuriérov. Ďalší zmenili vyrábaný, či predávaný sortiment. Alternatívu treba mať vo všetkom. Dodávatelia, distribúcia, spôsoby komunikácie so zákazníkmi, ale aj tovar či služby. Mnohí už pochopili, že ak nemali e-shop alebo nevyužívali možnosť dovozu tovaru k zákazníkom, mali by rýchlo začať. Alternatívu však treba nachádzať vo všetkom. Napríklad aj v tom, kto prijme rozhodnutia, ak vy nemôžete.

4. Ukazujú starostlivosť

Vaši existujúci zákazníci sú a budú kľúčoví pri tvorbe Vašej povesti. Teraz máte príležitosť urobiť pre nich niečo, čo významne utuží Vaše vzťahy. Spojte sa s nimi a zistite, či by niečo nepotrebovali. Nemusí Vás to nič stáť – skladovaciu či dopravnú kapacitu, ktorú práve nepotrebujete, informácie, kontakty, či radu.

5. Spíšu si zoznam príležitostí

Niektoré veci ste chceli urobiť dávno, ale nebol na ne čas. Iné Vám napadli len teraz. Preto ak máte teraz čas, v pokoji si napíšte zoznam: Čo som za posledný rok chcel a neurobil. Určite si priority a potom sa do toho pustite!

6. Skracujú všetky termíny

Zmeňte čo treba a zmeňte to rýchlo. Minimalizujte čas na presun informácií smerom k Vám (od zákazníka, partnera), čas Vášho rozhodovania a aj čas, kedy sa Vaše rozhodnutie zmení na čin. Ak to zrýchli možnosť zmeny, delegujte rozhodovacie právomoci. To, čo neviete urobiť rýchlo, dajte si na zoznam príležitostí z predchádzajúceho bodu.

7. Zdieľajú informácie

Radosť z dobrých správ sa ich šírením znásobuje, smútok zo zlých sa delí. Platí to predovšetkým smerom k zamestnancom, ale aj k zákazníkom či obchodným partnerom. Aj keď to na začiatku nemusí byť jednoduché, pravidelne im napíšte, ako sa Vám pri boji s krízou darí.

8. Prichádzajú s niečím novým a dajú to vedieť

Čokoľvek čo urobíte, akákoľvek nová aktivita, bude signálom pre všetkých naokolo, že vy ste to nevzdali a nepotápate sa, že bojujete. Ten, kto sa snaží a bojuje si určite skôr získa sympatie zákazníkov, ako ten, čo sa skryl.

9. Investujú do spoznania nových klientov

Je čas zaujímať sa aj o nových klientov. Aj keď z toho nebude okamžitý príjem, teraz je kľúčové byť v kontakte a komunikovať. Keďže kríza veľa zmení aj na strane zákazníkov, je dôležité byť na tieto zmeny pripravený

10. Zostanú pozitívni 

Vaša pozitívna energia je najväčší magnet pre zákazníkov a motor rastu biznisu.


Ešte stále nie ste presvedčení? 

Tak Vás skúsime motivovať.

Ak máte na svojom Zozname príležitostí niečo, čomu by pomohla reklamná kampaň, sme pripravení pomôcť. Môže ísť o celkom nový projekt, alebo o vylepšenie toho, čo už robíte. Napíšte nám na mail sutaz@regionpress.sk krátku predstavu o vašej aktivite a my odmeníme 5 projektov inzertnou podporou v novinách v hodnote 5.000 €, plus bezplatným vypracovaním online stratégie pre úspech projektu na internete.

Vaše nápady posielajte do nedele 5. apríla. Víťazov oznámime v nasledujúcim vydaní. Pri výbere budeme brať do úvahy najmä podnikateľskú odvahu a odhodlanie poraziť krízu aj v ekonomike.